diumenge, 10 de juny del 2018

Los idiomas comunes



Autora: Laura Casielles.
Editorial: Hiperión. (2010).

Laura Casielles és una promesa de la poesia espanyola. Això diuen els crítics i la premsa especialitzada. Jo no en tenia ni idea i ni tan sols la coneixia. Vaig trobar el seu llibre en una de les habituals visites a les biblioteques. Vaig fullejar el llibre i em van agradar els fragments que vaig llegir. I cap a casa.
Jo no entenc de poesia, m'agraden diferents coses que he llegit, tinc un amic poeta i tinc certs contactes amb alguns altres, però també reconec que hi ha molta poesia que no m'agrada. 
La Laura té ara poc més de trenta-un anys i queda patent la seva joventut per la seva manera d'escriure i els temes que toca. Va néixer a Pola de Siero (Astúries) i els darrers anys ha viscut a Madrid, París i Rabat. És llicenciada en periodisme i estudiant de filosofia. Ha publicat el poemari "Soldado que huye" i ha fet diverses col·laboracions en diferents revistes, antologies i llibres col·lectius. És també traductora de francès i anglès.
M'han agradat especialment els poemes: "Modo de empleo", "Google", "Modales de fuga", "Economía sostenible" i "Primera conjugación".
Amb aquesta obra va guanyar el "XIII Premio de Poesía Joven Antonio Carvajal" l'any 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada