Guió: Julien Frey. Dibuixos: Nadar.
Editorial: Astiberri Ediciones. (2020).
Vaig agafar aquest còmic per la presència de Nadar (Pep Domingo) que sempre és una garantia de dibuix atractiu i suggerent. El vam poder gaudir amb Justin, també acompanyat pel Julien Frey, amb ¡Salud!, amb l'autor Philippe Thirault, i amb Papel estrujado, una obra seva en la totalitat.
En aquesta ocasió Nadar il·lustra un guió de Julien Frey, que fa servir com a base per construir la història d'una experiència autobiogràfica que va tenir al costat del director Édouard Luntz. Aquest artista va ser un autor revolucionari que va ser el primer a retratar la vida dels joves dels suburbis marginals de París. La lluita entre el director i el productor Darryl Zanuck mostra el complicat procés de producció d'una pel·lícula, i la bogeria i tibantors que es produeixen sovint, i on els diners acostumen a guanyar l'art. El còmic és un merescut homenatge al director que fa el també cineasta i guionista de còmic Julien Frey. Després de moltes converses amb Luntz, Frey va iniciar la recerca de les pel·lícules del frustrat director (un autèntic calvari en filmoteques, magatzems, institucions i arxius), i va parlar amb persones properes al director com altres professionals i el seu germà. Es pot dir que el productor va acabar amb la carrera cinematogràfica del valent director.
El mecanisme de narració és potser un pèl exigent pels viatges endavant i endarrere en el temps, però no suposa cap entrebanc en la lectura. Nadar agafa un to més caricaturesc en les figures humanes i treu el màxim profit d'un blanc i negre molt elegant.
Un bon còmic al voltant de la creació, producció i difusió de les pel·lícules. Tot un complicat món que es produeix abans de veure el resultat en les pantalles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada