dimarts, 20 de juliol del 2021

T'he dit que em miris

 



Autora: Bibiana Ballbè.
Editorial Columna. (2009).

"Tinc pressa per anar enlloc. Sempre vaig tard, i marxo dels llocs sense adonar-me'n. No sento el mateix durant més de set minuts i sempre vull el que no tinc. M'he passat mitja vida perdent coses i l'altra mitja buscant-les, però encara no he trobat el que vull. Sóc imprevisible fins i tot per a mi mateixa, i no sé mai què faré d'aquí a deu minuts. Començo a fer coses perquè sí, i me'n canso no sé per què. També sóc contradictòria. I una fantàstica mentidera: sóc capaç d'anar a comprar el pa i, si em pregunten, dir que vinc de Bombai. Però això és veritat: No he explicat mai res a ningú. Fins ara"
Això és el que ens deia la Bibiana com a presentació del seu llibre quan havia passat la frontera dels trenta anys. En aquells dies presentava a TV3 amb Toni Puntí el programa Ànima, havia acabat els programes al canal 33, Silenci?, i era la més gran icona de la modernitat a Catalunya, la seva paraula i participació en qualsevol esdeveniment, agafava el segell de qualitat i estil. Ara, passats dotze anys, continua sent una figura estel·lar i fins i tot s'ha convertit en una persona caricaturitzada al "Polònia" per la seva gestualitat àmplia i molt personal. L'any 2016 va fundar The CreativeAgency, una agència creativa i productora audiovisual.
El llibre resulta agradable, fàcil de llegir i resulta tota una declaració de principis d'aquest personatge mediàtic, però molt intel·ligent que és aquesta periodista i conferenciant de Matadepera. M'agradaria saber el que pensa ara d'aquest llibre quan ja ha passat la maternitat i ha entrat als quaranta en aquests temps tan rars i convulsos que vivim. La Bibiana ha estat per una generació la llum que marcava el camí per ser modern a la Barcelona post olímpica. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada